torsdag 5. februar 2015

Review; Ruby Red Trilogy av Kerstin Gier


Siden jeg leste hele serien på få dager så bestemte jeg meg for å heller lage èt innlegg om alle tre bøkene samtidig! 

Hva bøkene handler om: 
Denne boken handler om tidsreising. Hovedkarakteren Gwyneth Shepard er en del av en familie som har tidsreising genet, men dette genet hopper over familie medlemmer og de er sikker på at det er hennes kusine Charlotte som skal arve genet. Charlotte har blitt trent opp hele livet for å håndtere tidsreising, og dette er også en voktet hemmelighet i familien! 

Men plutselig så befinner Gwyneth i en annen epoke, og det viser seg at det er henne som har arvet genet. Så nå må hun overta jobben som Charlotte har blitt trent hele livet for!

Min mening: 
Dette var min første lesning om tidsreisning, og jeg må si jeg faktisk likte konseptet. Jeg leste som sagt hele trilogien på noen få dager, og klarte bare ikke å legge den fra meg!  

Handlingen var spennende igjennom hele trilogien, og jeg likte at forfatteren har i begynnelsen av hvert kapittel tatt med 'historie' fra organisasjonen som tidsreiserne er medlem av. Selv om historien fokuserer på Gwyneth sine opplevelser, så har også forfatteren også tatt med litt av historien til Lucy og Paul (tidligere tidsreisene).

Jeg syntes at det var bra karakterutvikling, og alle karakterene falt i smak for min del, kanskje spesielt Xemerius! Selv om jeg likte hovedkarakteren Gwyneth så syntes jeg at hun var litt for mye som en "push over" for Gideon. Hun var igjennom hele serien en sterk figur som sto på det hun ville, bortsett fra når det gjaldt Gideon og nesten uansett hva han gjorde så tilga hun ham.

En favoritt karakter er også Gwyneth bestevenninne, Lesley. Hun var alltid ved Gwyneth side og hjalp henne uansett hva som skjedde. Hun var alltid konstant, og en ekte venn! 

Jeg må også si at jeg likte at serien ikke bare handlet om tidsreisning, men hadde også andre elementer, som evnene til Gwyneth. Og ikke minst så var slutten overraskende! Noen som skjer ganske sjeldent når jeg har lest serier.

- Har du lest serien? 
 

1 kommentarer:

  1. Jeg har lest serien, og elsket den. Tidsreiser er mitt favoritt-bok-tema, og har lest ganske mange av sorten :)

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis