tirsdag 10. februar 2015

Can I Do This..?

Det har lenge vært en drøm for meg å kunne utgi en bok. Jeg har en ide, en tanke. Men klarer jeg å være tøff nok til å kunne skrive den ned og sende den inn?



Kan jeg skrive noe som ikke allerede har blitt lest 100 ganger før..? Jeg vet at det i dag nesten er umulig å skrive noe originalt, da man alltid blir inspirert av noe man har lest. Kanskje jeg har alt for høye krav til meg selv. Men jeg, som har J.K. Rowling som forbilde, kan ikke annet enn å tenke at hvis jeg ikke kan skrive noe som kan bevege folk eller la dem leve seg inn i en ny verden, så er det i mine øyne ikke mye vits i å gi det ut..

Dessuten, skriver ikke alle bøker nå for tiden? Hver dag ser jeg Youtube'ere, bloggere osv. som gir ut bøker. Hva gjør min historie spesiell.? Hva kan jeg gjøre for å skille meg ut fra den store mengden av bøker som blir sendt inn til forlag hver dag? Dette er bare noen av de 100 spørsmålene som dukker opp i hodet mitt når jeg tenker på å skrive.

Ikke missforstå meg, nå har ikke jeg et manus liggende i skuffen som venter på at jeg skal tørre å sende den inn. Jeg har ikke engang begynt å skrive den ordentlig. Så pysete er jeg.. Jeg har ikke engang fortalt til familien min at jeg skriver, på grunn av faren for at jeg blir spurt om hva den handler om eller om de kan lese et avsnitt. Jeg må nok dessverre innrømme at jeg er jeg en av dem som bryr meg for mye om hva andre tenker og mener. 


Så hva vil jeg med dette innlegget, tenker du sikkert. Vel.. Jeg har vel funnet ut at jeg jobber best under litt press. Nå har jeg drevet denne bloggen i snart 3 år, noe som jeg trives enormt med. Bloggen var mitt første steg til å satse på noe jeg elsker , nemlig å lese bøker. Jeg har i dag besøkende fra hele verden, og jeg kan med hånden på hjertet si at dette er det første i livet mitt som jeg er stolt over. Og den følelsen vil jeg gjerne overføre til andre steder i livet mitt!

Så.. Hvor begynner jeg?

2 kommentarer:

  1. For en fin drøm du har. Jeg syns du rett og slett skal være så tøff at du bare starter å skrive. Få ned papiret det du har inni deg, og se hvor det fører deg. Veien blir jo til mens du går ;)

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis