torsdag 16. oktober 2014

Review; Endgame av James Frey & Nils Johnson-Shelton

Tittel: Endgame; Kallet
 
Original tittel: Endgame - the Calling
 
Sjanger: YA
 
Først utgitt: 2014
 
Denne utgaven utgitt: 2014
 
Forlag: Cappelen Damm
 
Sider: 452
 
ISBN: 978-82-02-45877-5
 
Kilde: Leseeksemplar

Om boken:

Når tolv meteoritter med kort mellomrom treffer ulike steder på jordkloden er det ikke lenger noen tvil. Tiden har kommet, Endgame har begynt. Hver meteoritt overbringer en melding som tolv unge utvalgte må dekode, og som fører dem sammen på et hemmelig sted. Der møtes de for første gang, og møtet leder til en kamp på liv og død. En forrykende jakt rundt hele jordkloden er i gang, og kun én kan stå igjen som vinneren.

Min mening:

Når jeg først fikk vite hva boken handlet om var det første jeg tenkte på; Hunger Games. Og jeg er sikkert ikke den eneste som tenker det, så når jeg begynte på boken var jeg litt usikker på hva jeg kunne vente meg. 

Denne boken hadde en verdenslansering 7. Oktober og inneholder koder som leseren kan løse og vinne 500.000 dollar noe som kommer på over tre millioner kroner! Alle i hele verden har mulighet til å vinne og hvis ikke du klarer det på første bok, så skal det komme to bøker til som også vil inneholde koder og du har muligheten til å vinne masse penger!

Denne boken ble lest på en dag! Selv om det kunne være forvirrende å huske alle navnene og de forskjellige ættene, så følte jeg at jeg fikk et forhold til dem alle. Hvert kapittel bytter mellom å  beskrive hendelsene til karakterene, og vi følger dem mens de prøver å redde sin egen ætt. Det oppstår kjærlighet, vennskap og hat. 

Jeg kan nesten ikke vente til neste bok kommer ut, noe som jeg ikke har funnet ut når!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis