tirsdag 12. november 2013

Review; Hulder av Tonje Tornes

Tittel: Hulder

Sjanger: YA

Først utgitt: 2013

Denne utgaven utgitt: 2013

Forlag: Gyldendal

Sider: 273

ISBN: 7071415008465

Kilde: Lesereksemplar




Står bakpå boken: 

- Hvem er du? 
Erik så inn i to store, røde øyne. De var omkranset av en grålig hårmanke som rakk henne nesten til rumpa. Den stramme, korte kjolen hun hadde på seg var lagd av gress og mose. Hun strøk seg over haleroten som for å forsikre seg om at den ikke var skadet. Erik ble klar over at enden på halen fortsatt buktet seg mellom hendene hans. Han kastet den fra seg som om det skulle vært en slange. 
- Flora, sa hun. 
Mens han så på henne, ble hun lysere. Håret ble nesten gult, som han eget. Øynene ble blå, og kinnene fikk en rosa rødme. Han hadde følelsen av å se inn i sitt eget speilbilde. 

Min mening: 

Dette er den første boken i en trilogi, og det er også en debut!

Jeg kan vel si at dette ikke var helt min type bok, og jeg slet rett og slett med å komme meg igjennom boken. Det var ganske klart preg over boken at dette var en debut. Man blir overfladisk kjent med karakterene, noe som igjen gjør at det er vanskelig å komme skikkelig inn i historien. 

Jeg syntes tanken var bra, at historien finner sted i Norge med vesener som man finner i norske sagn. Jeg har ikke lest andre bøker som virkelig har tatt for seg dette temaet i fantasybøker. 

Coveret syntes jeg var utrolig kult, og så vidt jeg forstår så er det tegnet av Elise Syvertsen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis