torsdag 21. november 2013

Ønskeliste November

Noe er galt i det gamle huset familien til Lin har leid, det er hun sikker på. Klokkene tikker for sakte. Rosebedet er dekket av rim, selv i øsende regnvær. Og når en mystisk nøkkel merket «Vindeltorn» dukker opp, finner Lin en sprekk i kjellerveggen. En portal til en verden ved navn Sylver.
I dette snødekte riket bor alle døde dyr som en gang har elsket et barn. Lin blir til sin store glede gjenforent med Rufus, kjæledyret hun begravde under rosebusken. Men sammen må de finne den forsvunne Vinterfyrsten hvis de skal redde Sylver fra undergang.
De er ikke de eneste som jakter på gutten denne natten. I mørket lurer en mann med skyggemunn, klar til å sette klørne i den aller siste Vinterfyrste.
Sitrende spenning og uforglemmelige rollefigurer venter leserne i dette magiske eventyret som utvilsomt vil bli en klassiker. /Gyldendal.no/


I denne klassikeren om "ridderen av den bedrøvelige skikkelse" lærer en klok og erfaren mann å se med mistro på alle illusjoner og ta tingene for hva de er, menneskene for hva de er verd, og livet for hva det innebærer av realiteter. Gjennom sine to hovedpersoner, den fattige adelsmannen Don Quijote og bonden Sancho, skildrer Cervantes to hovedtyper av menneskeheten - og to hovedtrekk i den spanske folkesjel: eventyrlyst, storhetsvanvidd, visjonær idealisme, og praktisk, nøktern livsvisdom og næringsvett. /cdon.com/









Melissa Anelli tar oss med på en personlig reise gjennom alle deler av Harry Potter-fenomenet – fra den første fortryllelsen til den varige forandringen av våre liv og drømmer – med medvirkning fra redaktører, agenter, forleggere, fans og J.K. Rowling selv.
Taxisjåføren visste hvor jeg skulle da jeg ga ham adressen. «Rik dame, det,» sa han til slutt. «Mmm-hm.» «Har du kommet til Edinburgh for å treffe henne?» Jeg nikket. «Jeg har vært her før. Vi har snakket sammen før. Jeg skriver en bok.» Han snudde seg og så på meg i all hast, uten å miste kontrollen over bilen. «Å ja?» Jeg nikket. «Hva handler den om?» «Å … alt mulig.» Han lo. «Nei da, den er om Harry Potter. Om hva hun skapte, om de siste ti årene i den virkelige verden.» «Å ja?» Han svingte inn en gate jeg hadde sett en gang før. «Du vet det, altså?» «Jepp. Jeg driver et nettsted,» sa jeg tydelig. «Det heter The Leaky Cauldron.»
"Det har vært en utrolig opplevelse for meg å lese boken du nå holder i hendene. Det er som om jeg omsider har fått lov til å gjøre det jeg har hatt lyst til i mange år: å gå til en bokhandel på utgivelsesnatten i forkledning, og rett og slett se og høre."
J.K. Rowling /cappelendamm/


In The Indigo Spell, Sydney was torn between the Alchemist way of life and what her heart and gut were telling her to do. And in one breathtaking moment that Richelle Mead fans will never forget, she made a decision that shocked even her. . . .

But the struggle isn't over for Sydney. As she navigates the aftermath of her life-changing decision, she still finds herself pulled in too many directions at once. Her sister Zoe has arrived, and while Sydney longs to grow closer to her, there's still so much she must keep secret. Working with Marcus has changed the way she views the Alchemists, and Sydney must tread a careful path as she harnesses her profound magical ability to undermine the way of life she was raised to defend. Consumed by passion and vengeance, Sydney struggles to keep her secret life under wraps as the threat of exposure—and re-education—looms larger than ever.

Pulses will race throughout this thrilling fourth installment in the New York Times bestselling Bloodlines series, where no secret is safe. /goodread/

1 kommentarer:

  1. Jeg er spesielt spent på den øverste boka, den virker veldig spennende og fin :) Liker omslaget på boken også :)

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis