fredag 8. november 2013

LFD Review; Carrie av Stephen King

Tittel: Carrie

Sjanger: horror

Først utgitt: 1974

Denne utgaven utgitt: 1996

Forlag: Hjemmets bokforlag AS

Sider: 201

ISBN: 82-590-1660-5

Kilde: Låner


Om boken: 

Fra første skoledag har de andre barna plaget Carrie. Hun skiller seg ut, et lett bytte for de andres hån og forakt. Hjemme hersker moren over henne, og den største synd av dem alle er å være kvinne. Carries overgang fra barn til voksen blir traumatisk. Hun får et sjokk som utløser latente krefter i henne. Det hele kulminerer på skoleballet. Igjen blir Carrie offer for en ondskapsfull spøk. Denne gangen så grotesk at den får de frykteligste følger. Nå vil hun ha hevn - de skal få svi en gang for alle. De skjulte, overnaturlige evnene blir hennes våpen.

Min mening:
Denne boken kan karaktiseres som interessant lesing! Jeg har jo hørt om boken før, men aldri fått med meg hva den handler om. Siden den står på listen min av bøker jeg vil lese før jeg dør, så tenkte jeg at dette er jo en perfekt bok å lese i halloween måneden.

Boken er relativ lettlest, og det jeg reagerte på var at det var ganske grafiske beskrivelser. Så hvis du ikke takler tanken på blod, så er ikke dette boken for deg! Tenk hvor mye grusomt barn kan gjøre mot en annen, som ofte får katastrofale følger. Helt vanvittig å tenke på.!

Filmatisering kommer på kino 15. November!


1 kommentarer:

  1. Jeg liker hun som spiller hovedpersonen i filmen, men siden dette absolutt ikke er en film sjanger for meg, kommer jeg nok ikke til å se den. Men boken høres spennende ut, jeg er litt tøffere da det kommer til bøker he he;)

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis