mandag 6. mai 2013

LFD Review; The Perks of being a wallflower av Stephen Chbosky

Tittel: The Perks of being a wallflower

Sjanger: Roman

Først utgitt:1999

Denne utgaven utgitt: 2009

Forlag: Pocket Books

Sider: 231

ISBN: 9781847394071
  
Kilde: Kjøpt sel
 
 
Hva handler boken om
 
Charlie is a freshman.

And while he's not the biggest geek in the school, he is by no means popular. Shy, introspective, intelligent beyond his years yet socially awkward, he is a wallflower, caught between trying to live his life and trying to run from it.

Charlie is attempting to navigate his way through uncharted territory: the world of first dates and mix tapes, family dramas and new friends; the world of sex, drugs, and The Rocky Horror Picture Show, when all one requires is that perfect song on that perfect drive to feel infinite. But he can't stay on the sideline forever. Standing on the fringes of life offers a unique perspective. But there comes a time to see what it looks like from the dance floor.

Hva syntes jeg om boken? 
 
Hva kan jeg si? Charlie er en merkelig og rar 16 år gammel gutt. Han sliter med å forstå ting som skjer rundt han og har vanskelig for å få seg venner. Charlie sliter med at han hele tiden føler seg lei seg.

Boken tok opp mange problemer som dop, sex, familieproblemer og problemer med vennene. En annen ting jeg likte veldig godt var at selv om Charlie ble utsatt for mye igjennom historien så forble han en tro karakter. Han forble uskyldig og naiv
 
Det tok litt tid å få lest denne boken, ikke fordi den var vanskelig å lese. Men jeg hadde ikke det behovet for å "måtte lese den med engang fordi den var så spennende at jeg ikke klarte å legge den fra meg". Jeg er glad for at jeg har lest boken for det er nok ikke en jeg hadde lest uten listen min
 
Har du lest boken eller sett filmen
 

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis