søndag 3. mars 2013

smakebit på en søndag #13

En smakebit på søndag er noe jeg har lånt av Mari på Flukten fra virkeligheten. Det du må gjøre er å slå opp i boken du leser akkuratt nå og velge ut noen setninger du synes passer. Pass å at du ikke avslører for mye av handlingen. Legg igjen linken til blogginnlegget ditt på Mari sin hjemmeside, slik at det blir lettere å følge med på andre! 


Akkuratt nå holder jeg på å lese Anne Franks Dagbok. Dessverre har jeg ikke så mye tid til å lese lengre, mye pensum som jeg må igjennom på skolen. Så da blir nesten hobbylesingen forbeholdt på bybanen fram og tilbake fra skolen! 

Smakebit fra side 94:

Jeg blir aldeles matt av alle disse oppgjørene som foregår i vårt skikkelige hus. Far går rundt med sammenknepet munn. Hvis noen snakker til ham, ser han forskrekket opp og er tydeligvis redd for at han må ordne opp i et eller annet igjen. Mor har røde flekker på kinnene av nervøsitet, Margot klager over hodepine, Dussel får ikke sove, fru van Daan stønner dagen lang, og jeg for min part vet verken ut eller inn.


Har du lest boken? 


10 kommentarer:

  1. Takk for smakebit av denne boka, som jeg husker fra langt tilbake. Viktig at slike bøker ikke blir glemt. Ha en fin dag. Må se ferdig 5-mila nå, der svenskene legger opp til en thriller.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for smakebiten:-) Det er mange år siden jeg leste denne boken nå, kanskje jeg burde ta den frem igjen om litt? Ha en fin dag videre:-)

    SvarSlett
  3. Det där är en bok som alla borde läsa, en viktig bok.

    SvarSlett
  4. Sterk smakebit, denne boken lever nok i hjertene på oss alle :)

    SvarSlett
  5. En otroligt gripande och viktig bok. Läste den för många år sedan och kan tänka mg att läsa den igen.

    SvarSlett
  6. Ja, Anne Franks dagbok leste jeg for mange år siden og har sett en filmatisering i alle fall to ganger. En gripende historie!

    SvarSlett
  7. Den här boken läste jag för många många år sen. Läsning som berör!

    SvarSlett
  8. Jeg kan faktisk ikke huske helt sikkert om jeg har lest boken en gang som veldig ung eller om jeg bare har sett filmen. Uansett en viktig og vond historie! Tusen takk for smakebiten.

    SvarSlett
  9. Denne har jeg lest flere ganger siden jeg først leste den som 12 åring. Den ga et uutslettelig inntrykk allerede første gang. En meget god bok!

    SvarSlett
  10. Denne boka har jeg lest en gang for veldig lenge siden, kanskje jeg skal lese den snart igjen. Fin smakebit:)

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis