mandag 25. mars 2013

LFD review; Den store Gatsby av F. Scott Fitzgerald

Tittel: Den store Gatsby

Orginal tittel: The Great Gatsby

Sjanger: Roman

Først utgitt:1925

Denne utgaven utgitt: 2011

Forlag: Kagge forlag

Sider:193


ISBN: 9788248910206
  
Kilde: Kjøpt sel
Hva handler boken om? 
I Den store Gatsby fanger Fitzgerald på en glitrende måte opp både den desillusjonen som råder i Amerika i tiden etter første verdenskrig og den sviktende moralen i et samfunn som er besatt av rikdom og status. Men han gjør mer enn å få frem særpreg av tid og sted, for i beskrivelsen av Gatsbys tragiske mål om å oppfylle drømmen, gjenskaper Fitzgerald den universelle konflikten mellom fantasi og virkelighet./Kagge forlag/

Min mening: 
Da jeg begynte å lese denne boken, så var det første jeg merket var hvordan selve skrivingen og kildringen er helt anderledes enn jeg er vant til å lese. Det tok litt tid før jeg kom inn i rytmen av å lese boken. 
Selve boken er bare på under 200 sider, så dette var en relativt liten bok og det tok ikke så lang tid å komme meg igjennom
Historien var overraskende spennende, og karakterene var fengslende. Jeg gleder meg til å se filmen som kommer ut 7.juni
Trailer
  

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis