fredag 9. november 2012

Review; The Selection Kiera Cass

Tittel: The Selection

Sjanger: Dystopian, YA 

Først utgitt: 2012

Denne utgaven utgitt: 2012

Forlag: Harper Collins

Sider:327

ISBN:9780007466696
 
Kilde: Kjøpt selv

Om boken: 

For thirty-five girls, the Selection is the chance of a lifetime. The opportunity to escape the life laid out for them since birth. To be swept up in a world of glittering gowns and priceless jewels. To live in a palace and compete for the heart of gorgeous Prince Maxon.

But for America Singer, being Selected is a nightmare. It means turning her back on her secret love with Aspen, who is a caste below her. Leaving her home to enter a fierce competition for a crown she doesn't want. Living in a palace that is constantly threatened by violent rebel attacks.

Then America meets Prince Maxon. Gradually, she starts to question all the plans she's made for herself--and realizes that the life she's always dreamed of may not compare to a future she never imagined. /goodreads/
 
Hva mener jeg om boken? 
 
Som mange andre var jeg skeptisk når det gjaldt boken, siden jeg hadde hørt både bra og dårlige anmeldelser. Men jeg likte konseptet og bestemte meg for at jeg ville lese den uansett. 
 
Jeg leste denne boken på en dag og jeg likte den faktisk veldig godt. Jeg ble sugd inn i historien og verden til America! Både karakteren til America og Maxon var kjempe bra beskrevet og jeg følte at jeg ble kjent med dem igjennom boken. Jeg tror det var deres forhold som virkelig gjorde historien bra for meg, når de var sammen var det både hysterisk morsomt og trist. America har en svært realistisk personlighet som flere av leserne kan kjenne seg igjen i. 

Det som jeg ikke likte så godt var forholdet mellom Aspen og America. Det var litt for barnslig og umodent for min del, og jeg ble bare litt irritert på slutten. Men alle bøker har vel en dårlig kjærlighetshistorie en plass. Boken brukte også en del tid på å komme inn i historien syntes jeg, men kanskje det var fordi jeg satt å ventet på at hun skulle møte prinsen! Hehe.
 
Men alt i alt likte jeg faktisk denne boken! 

1 kommentarer:

  1. Bra omtale! Jeg har lenge vært veldig på vippen på om jeg skulle lese denne boken eller ikke. Det er de dårlige omtalene som ødelegger vet du :P Men kanskje jeg skal gi den en sjanse! Er veldig klar for en fin romanse med gode karakterer! Og jeg liker konseptet ved det hele!

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis