fredag 29. juni 2012

Review; Fracture av Megan Miranda

Tittel: Fracture

Sjanger:
YA psychological thriller 
  
Først utgitt: 2012

Denne utgaven utgitt: 2012
 
Forlag: Bloomsbury
 
ISBN: 978-1-4088-1739-1

Sider: 262

Kilde: Kjøpt selv

Står på Coveret: 
By the time seventeen-year-old Delaney Maxwell is pulled out of the icy waters of a frozen lake, her heart has stopped beating. She is officially dead. Then she starts breathing... The doctors are Mystified. But Delaney knows something is very wrong, even though outwardly she has completely recovered. 

Pulled by sensation she can't control, Delaney now finds herself drawn to the dying. Is her brain predicting death or causing it? Then Delaney meets Troy Varga. It Troy a kindred spitit who somehow understands her weird and frightening gift? Or are his motives chillinglt more sinister... 

Hva syntes jeg? 
Denne boken var underholdene, gripene og veldig bra skrevet. Jeg hadde det gøy med å lese denne boken! Jeg vil absolutt anbefalle den, men når det er sagt var det ting jeg likte godt og andre ting ikke så godt. 

Jeg likte veldig godt karakterbeskrivelsen i boken. Jeg hadde så som så følelser om Delaney. Hun var veldig godt beskrevet, men kjente jeg ble litt irritert over hvordan hun ikke klarte å bestemme seg for noe som helst. Kanskje det jeg likte minst var at hun lekte med Deckers sine følelser og så blir hun kjempe sur når han finner en som liker han tilbake. Kom igjen Delaney! Han reddet tross alt livet ditt. 
Troy var for meg en veldig spennende karakter, et øyeblikk var han søt og grei og så ble han plutselig veldig 'creepy'. Hver gang jeg leste om han, lurte jeg på hvilket humør er han i nå? 

Må si at jeg var litt missfornøyd med slutten av boken, følte jeg satt igjen med en hel haug med spørsmål på slutten. Men alt i alt var dette en god leseropplevelse for meg. 

Ville bare ta med et lite avsnitt fra side 28: 
A lot can happen in eleven minutes. Decker can run two miles easily in eleven minutes. I once wrote an English essay in ten. No lie. And God knows Carson Levine can talk a girl out of her clothes in half that time. Eleven minutes might as well be eternity underwater. According to the lessons from health class, it only takes three minutes without air for loss of consciousness. Permanent brain damage begins at four minutes. And then, when the oxygen runs out, full cardiac arrest accurs. Death is possible at five minutes. Probable at seven. Definite at ten. 
Decker pulled me out at eleven.

1 kommentarer:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi nhậtgửi hàng đi pháp và dịch vụ chuyển phát nhanh đi hàn quốc uy tín, giá rẻ

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis