søndag 10. juni 2012

Review; Fallen Engel av Becca Fitzpatrick

Tittel: Fallen Engel

Sjanger: YA

Først utgitt: 2009


Denne utgaven utgitt: 2011
 

Forlag: Gyldendal
 

ISBN: 978-82-05-41315-3

Sider: 440

Kilde: Kjøpt selv

Står på coveret:
Nora faller viljeløst og abselutt mot bedre vitende for den mystiske Patch - gutten med det hånlige smilet, det gjennomborende blikket og den ubehaglige evnen til å vite hva hun tenker og hvor hun er til enhver tid. 
Plutselig befinner hun seg i et kaos av farlige situasjoner og uforklarlige hendelser - den urgamle kampen mellom de udødlige. Patch er en fallen engel som ønsker å bli menneske. For å redde ham og gi ham vingene tilbake, må hun ofre seg selv. Men vil han la henne gjøre det? Nora vet snart ikke hvem hun kan stole på. Hun skjønner at hun må velge: Enten gi opp motstanden og bli hans, eller komme seg så langt unna som bare mulig. Men når sannheten om Patch begynner å gå opp for henne, er det for sent å snu... 


Hva syntes jeg om boken?
Wow, sier bare jeg. Jeg tror jeg leste denne boken ferdig på en dag fordi jeg klarte ikke å legge den fra meg. Når jeg skulle lese boken valgte jeg å ikke lese på coveret, så jeg tenkte ikke over at Patch var en fallen engel når jeg leste boken. Noe jeg syntes gjorde opplevelsen av boken bedre, fordi jeg ikke hadde noen forventninger til boken. Jeg syntes at forfatteren skrev på en slik måte at jeg føltes som om jeg var Nora! Dette var en skikkelig spenningsbok hvor jeg følte jeg holdt pusten mesteparten av tiden. Boken har en blanding av romantikk, mordmysterier og action. Jeg vil abeslutt anbefalle denne boken til de som like YA bøker! 


Den andre boken i serien heter Crescendo 


Et intevju med forfatteren:



Har du lest den? Hva syntes du om den?

1 kommentarer:

  1. Har kjøpt boken til kindelen min, gleder meg til å lese de:) Ha en herlig søndag!:)

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis