fredag 8. juni 2012

Forgotten Friday


Jeg fant dette innlegget på A Simple Love of Reading hvor man skriver om en bok du har lest, men som du har glemt. Det kan være bøker du nettopp har lest, eller det er lenge siden. Sånn som jeg forstod det ihvertfall!
 
 Blekkhjerte av Cornelia Funke
Først utgitt: 2005 

Meggie er en jente på 12år som elsker bøker. Moren forsvant da hun var veldig liten, og siden har hun bodd hos faren. En dag dukker en merkelig mann opp utenfor døren. Han ringer på og faren åpner, faren tar han med inn på arbeidsværelse og låser døren. Mannen, som heter støvfinger, drar uten at Meggie får sett ordentlig på han. Etter en stund får Meggie vite sannheten om faren og oppdager at hun har arvet talentet hans. Sammen med faren dra hun ut på et eventyr, hvor de må igjennom farlige oppgaver! De møter også nye mennesker, med forskjellige talenter! 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Jeg husker jeg leste denne boken for flere år siden, men jeg har egentlig glemt hva som skjedde i boken. Denne boken er en del av en serie og jeg husker jeg begynte på bok nr.2, men endte opp med å bare gi opp. Kanskje jeg må lese de på nytt? 

 Legg gjerne link igjen til innlegget ditt på bloggen min, hvis du vil gjøre det sammen! :)

1 kommentarer:

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis